کپسول اکسیژن همراه چیست؟

 

کپسول های اکسیژن کوچک به دودسته کپسول های اکسیژن همراه و کپسول های اکسیژن غیر همراه تقسیم می شوند. کپسول های اکسیژن همراه به کپسول های اکسیژن زیر 5 لیتر گفته می شود که به صورت مانومتر سر خود یا شیر مانومتر دار باشند.

 

کپسول اکسیژن همراه چه کاربردی دارد؟

 

کپسول های اکسیژن همراه کاربرد های مختلفی دارند. این کپسول ها به دلیل ظرفیت کم و سایز قابل حمل بیشتر مناسب مسافت های کوتاه یا شرایط اضظراری هستند به طور مثال به عنوان کپسول همراه بیمار جهت انتقال به مراکز درمانی یا به عنوان کپسول های کیف کمک های اولیه یا به عنوان کپسول کمک تنفسی ویژه کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند و پیش بینی میکنند که ممکن است خودشان یا شخص دیگری به کپسول اکسیژن نیاز داشته باشد. 

 

ظرفیت و کارکرد کپسول اکسیژن همراه چقدر است؟

 

کپسول های اکسیژن همراه عموما یک لیتری یا دو لیتری هستند. کپسول های اکسیژن 1 لیتری حدود 15 الی 40 دقیقه و کپسول های اکسیژن 2 لیتری حدود 30 الی 80 دقیقه به صورت مداوم کار می کنند اما این عدد به میزان ظرفیت خروجی تنظیم شده و سلام سیلندر بستگی خواهد داشت. پس حتما یک بار کپسول خود را بررسی کنید تا از ظرفیت واقعی کپسول خود آگاه شوید.

 

جنس کپسول اکسیژن همراه چیست؟

 

کپسول های اکسیژن همراه در دو جنس فولادی و آلومینیومی در بازار موجود هستند تفاوت این دو در جنس آلیاژ بنده کپسول اکسیژن است این تفاوت باعث شده است که کپسول های اکسیژن آلومینومی وزنی بسیار سبک تر داشته باشند. در مقابل قیمت این کپسول ها به دلیل آلیاژ مورد استفاده بالاتر است. 

 

شارژ کپسول اکسیژن همراه چگونه انجام می شود؟

کپسول های اکسیژن همراه عموما دارای اتصالات خاصی هستند اما همراه با این کپسول ها رابط مخصوص نیز ارائه می شود. توجه فرمایید که به هیچ عنوان با استفاده از کپسول های بزرگتر در منزل یا محل کار اقدام به شارژ کپسول های همراه نکنید. این کار به دلیل نازک بودن رابط های ارائه شده از طرف شرکت های سازنده بسیار خطرناک است. گاز اکسیژن یک گاز بشدت اشتعال زاست که با استفاده از کپسول های آتشنشانی معمولی به هیچ عنوان خاموش نمی شود.

 

چطور کپسول اکسیژن همراه را شارژ کنیم؟

 

جهت شارژ کپسول اکسیژن همراه در منزل کافیست تا با اکسیژن ایده آل تماس بگیرید تا اپراتور شارژ در کوتاه ترین زمان به محل سکونت یا محل کار شما مراجعه کرده و کپسول های اکسیژن همراه را در محل شارژ تست و تحویل نماید.