دستگاه کرایو گان چیست؟

کرایو گان یه دستگاه متصل به مخزن گاز کرایو یا نیتروز اکساید است که کاربرد های مختلفی در پزشکی و زیبایی دارد. این دستگاه با کنترل گاز خروجی سرمای مورد نیاز پزشک را جهت انجام اعمال مختلف در اختیار قرار می دهد. دستگاه کرایو یا کرایو گان در پزشکی زنان و پوست بسیار پر کاربرد و بی خطر است.

کپسول گاز کرایو یا نیتروز اکساید چیست؟

کپسول گاز کرایو یک کپسول تحت فشار بدون درز است که توانایی تحمل و نگهداری گاز را به صورت مایع در دمای اتاق دارد این کپسول ها عموما به رنگ آبی بوده و با شیر های برنجی ارائه می شوند. این کپسول فقط با استفاده از دستگاه کرایو گان استاندارد قابل استفاده است و شیر این سیلندر ها به نحوی طراحی شده که امکان اتصال به مانومتر های طبی را نداشته باشد . تا احتمال استفاده از این گاز به جای گاز اکسیژن حتی به صورت سهوی به صفر برسد.

از کجا بفهمیم کپسول گاز کرایو خالی شده است؟

بعد از اتصال کرایو گان به کپسول گاز کرایو و باز کردن شیر کپسول درجه نمایشگر باید در محدوده سبز قرار بگیرد. چنانچه درجه در محدوده زرد قرار داشته باشد کپسول خالی شده است. و چنانچه درجه در محدوده قرمز قرار داشته باشد به دلیل دمای بالا یا تکان خوردن فشار کپسول بالا رفته است. در این صورت در اولین فرصت با اکسیژن ایده آل تماس بگیرید. 

چطور کپسول گاز کرایو را شارژ کنیم؟

اگر دستگاه کرایو شما دیگر گاز خروجی نمی دهد یا سرمای آن کاهش یافته و عمل نمی کند، کپسول گاز بیهوشی یا نیتروز اکساید شما خالی شده است یا به انتهای خود رسیده است. در این صورت برای شارژ کافیست تا با تلفن مرکزی اکسیژن ایده آل تماس بگیرید تا اپراتور مجرب در اسرع وقت به مطب یا مرکز درمانی شما مراجعه کرده و پس از باز کردن کرایو گان سیلندر را جهت شارژ به کارخانه انتقال دهد . پس از انجام شارژ اپراتور مجدد کپسول را به مبدا باز می گرداند و نصب دستگاه را برای شما انجام خواهد داد. 

شارژ کپسول کرایو زنان یا پوستی چگونه انجام می شود؟

جهت شارژ کپسول های شما توسط اپراتور به کارخانه منتقل می شود. در کارخانه کپسول های خالی با اتصال به دستگاه پمپ دار کرایو تا ظرفیت نهایی شارژ شده و مورد تست نشتی قرار می گیرد. پس از شارژ کامل کپسول های شارژ شده کرایو به مطب یا کلینیک شما ارسال می شود و نصب و راه اندازی می گردد.

خالی شدن خود به خودی کپسول گاز کرایو! چگونه؟

توجه بفرمایید که بعد از هر نوبت استفاده از دستگاه کرایو باید شیر اصلی کپسول را ببندید. در صورتی که شیر کپسول باز بماند کپسول به سرعت خالی خواهد شد. اگر از بسته بودن شیر کپسول اطمینان دارید و باز کپسول شما خالی شده است احتمالا سیستم دارای نشتی بوده و این نشتی باید در کارخانه اکسیژن ایده آل بررسی و رفع گردد. 

 

هزینه شارژ کپسول گاز کرایو چقدر است؟

هزینه شارژ کپسول گاز کرایو بسته به حجم سیلندر متفاوت است. توجه کنید که کپسول های گاز 10 لیتری و کوچکتر با هزینه شارژ گاز 10 لیتری محاسبه می شوند. هزینه حمل و نقل سیلندر به کارخانه و بلعکس بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت خواهد بود. جهت اطلاع از هزینه دقیق شارژ گاز کرایو کافیست با مرکز تماس اکسیژن ایده آل تماس بگیرید.