کپسول اکسیژن کوچک

کپسول های اکسیژن به طور کلی به دو دسته کپسول های اکسیژن کوچک و بزرگ تقسیم می شوند. در حقیقت کپسول های اکسیژن کوچک بیشتر دارای مصارف خانگی و کلینیکال هستند و در مقابل کپسول های اکسیژن بزرگ دارای مصارف صنعتی و بیمارستانی. اما گاها پیش می آید که در بیمارستان ها جهت موارد خاص از کپسول های اکسیژن کوچک استفاده می کنند. 
در این مقاله قصد داریم تا در مورد کپسول های اکسیژن کوچک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام استفاده یا خرید راهنمای شما باشد. مشاهده لیست کامل کپسول های اکسیژن

کپسول های اکسیژن کوچک

مقیاس اندازه گیری سایز کپسول اکسیژن در ایران به لیتر می باشد. در برخی کشور های اروپایی سایز کپسول ها را به پوند اندازه گیری میکنند. اما در ایران سایز همه کپسول ها به جز کپسول های استیلن به لیتر اعلام می شود. کپسول اکسیژن کوچک شامل تمام کپسول ها با اندازه زیر 10 لیتر می شود.

چه کپسول هایی کپسول اکسیژن کوچک محسوب می شوند؟

کپسول اکسیژن 1 لیتری
کپسول اکسیژن 2 لیتری
کپسول اکسیژن 2.5 لیتری
کپسول اکسیژن 5 لیتری
کپسول اکسیژن 10 لیتری

طبق اعلام سازمان استاندارد کشوری کپسول های استاندارد قابل استفاده (تولید و واردات) باید در سایز های مشخص شده باشند. کپسول های با سایز نا متعارف عموما اجازه تولید و یا واردات ندارند. اما توجه بفرمایید که سایز کپسول در کاربری و استفاده کپسول تاثیری نخواهد داشت و فقط ظرفیت کپسول را مشخص می کند. می توانید لیست کامل کپسول های اکسیژن کوچک به همراه قیمت کپسول اکسیژن کوچک را از اینجا ببینید

انواع شیر کپسول اکسیژن کوچک

کپسول های اکسیژن با دو مدل شیر به بازار ارائه می گردند. شیر های عادی که فقط قابلیت باز و بست دارند و شیر های مانومتر دار که مستقیما بدون نیاز به مانومتر یا فشار شکن قابل استفاده هستند.
شیر های استاندارد عادی بدون مانومتر باید بدون سوپاپ باشند این شیر ها عموما از جنس برنج یا استیل ضد زنگ بوده و تحمل فشار تا 250 بار را دارا می باشند.
شیر های کپسول اکسیژن مانومتر دار هم عموما از جنس استیل یا برنج هستند و بدون نیاز به مانومتر فقط با اتصال به یک شلنگ داخل بینی یا شلنگ ماسک دار قابل استفاده اند. قیمت کپسول های اکسیژن با شیر مانومتر دار بالاتر است اما دیگر نیاز به تهیه مانومتر برای کپسول وجود ندارد. شارژ کپسول های دارای شیر مانومتر دار با تجهیزات خاصی انجام می شود. توجه کنید شارژ این کپسول ها توسط کاربر از طریق رابط موجود در منزل بسیار خطرناک است و حتما باید توسط اپراتور های آموزش دیده انجام شود. از شارژ این کپسول ها با استفاده از کپسول های دیگر بدون آموزش های لازم و تجهیزات مخصوص خودداری کنید.
کپسول های دارای شیر استاندارد برای استفاده نیاز به یک دستگاه مانومتر دارند. می توانید لیست مانومتر های مناسب برای کپسول های اکسیژن کوچک به همراه قیمت مانومتر کپسول اکسیژن  را در این بخش مشاهده کنید.
 
همچنین جهت شارژ کپسول اکسیژن کوچک در تهران و کرج می توانید با ایده آل گاز تماس بگیرید تا خدمات شارژ کپسول را در محل دریافت کنید